Kemon i DPD Polska – razem dla planety

08.08.2022

Kemon, producent profesjonalnych kosmetyków do pielęgnacji włosów, zaangażował się w akcję „Używam – Oddaję – Dbam o ekologię!” mającą na celu promocję recyklingu opakowań aluminiowych wykorzystywanych w branży beauty. DPD Polska włączyła się w inicjatywę jako partner logistyczny akcji prowadzonej w wybranych salonach fryzjerskich.


Pilotażowa zbiórka tubek po produktach kosmetycznych w salonach fryzjerskich Kemon zakończyła się wielkim sukcesem. W sumie udało się zebrać aż 400 kg aluminiowych opakowań, które zostaną poddane recyklingowi i otrzymają nowe życie. W 120 salonach fryzjerskich, które włączyły się do próbnego programu, pojawiły się specjalne pojemniki na zużyte aluminiowe tubki po farbach Kemon.

 

Dzięki zbiórce do przetworzenia dostarczone zostały wyselekcjonowane opakowania, które powrócą do obiegu. Podczas akcji udało się zebrać blisko 4,5 tys. pustych tubek. DPD Polska była odpowiedzialna za obsługę transportu pojemników na zużyte produkty do wszystkich salonów biorących udział w akcji oraz odebranie materiałów przeznaczonych do recyklingu.

 

Zielone zobowiązanie DPDgroup

DPD Polska krok po kroku realizuje założenia strategii DPDgroup, która pierwszy program zrównoważonego rozwoju ogłosiła już prawie 10 lat temu. Międzynarodowa grupa kurierska zajmuje obecnie pierwsze miejsce w Europie pod względem dobrowolnego offsetu emisji CO2. Dwa lata temu grupa zainaugurowała plan obejmujący między innymi zieloną transformację usług kurierskich w 200 miastach Europy. W lipcu 2022 DPDgroup przedstawiła także plan krótkoterminowej dekarbonizacji oraz ambitną ścieżkę do długoterminowego celu zero netto CO2 do zatwierdzenia przez inicjatywę Science Based Target (SBTi), a w ramach międzynarodowego projektu zainstalowała w Warszawie 120 czujników pomiarowych dla pyłów PM 2,5. Warszawa to pierwsze miasto w Polsce i jedna z kilkunastu europejskich metropolii, w których DPDgroup realizuje tę inicjatywę. Czujniki Pollutrack znajdują się już m.in. w Londynie, Pradze, Hamburgu, Lizbonie, Paryżu, Bolonii, Madrycie czy Dublinie.

 

DPD Polska realizuje założenia zielonej transformacji DPDgroup poprzez nowy model logistyczny polegający na decentralizacji procesów operacyjnych i włączeniu do obsługi pojazdów zero i niskoemisyjnych. Od roku po ulicach polskich miast jeździ ponad 100 elektrycznych busów kurierskich DPD. Sieć nadań i odbiorów DPD Pickup, która konsoliduje przesyłki w punkcie i ogranicza ruch aut kurierskich w miastach, liczy już ponad 10 tys. placówek. Dopasowanie doręczenia do preferencji odbiorcy zwiększa odsetek doręczeń w pierwszej próbie i tym samym ogranicza liczbę zbędnych kursów i szkodliwe emisje.

 

DPD Polska stosuje w swoich obiektach rozwiązania oszczędzające wodę, a od 6 lat instaluje oświetlenie LED ograniczające zużycie energii. Firma dba także o otoczenie wokół sortowni i oddziałów, sadząc drzewa i krzewy obniżające poziom zanieczyszczenia powietrza. W kilku lokalizacjach, między innymi w Gdańsku i w Poznaniu, wokół obiektów DPD wysiano łąki kwietne i postawiono ule. W spektrum zainteresowania DPD Polska znajdują się także projekty w ramach gospodarki o obiegu zamkniętym, czego dobrym przykładem jest właśnie współpraca z marką Kemon przy projekcie zbiórki opakowań i odzyskiwania aluminium.

powrót do aktualności